Жадівська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Т. Г. Шевченка

 Вітаю Вас  Гость | Группа "Гости"

Наша адреса:
Чернігівська обл. Семенівський р-н.
с. Жадове вул. Центральна
Жадівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
імені Т. Г. Шевченка
телефон: 2-34-86

Ел. пошта:
Наш девіз: Ми завжди за наше рiдне село!!!!
До 75 річниці Перемоги
 До 75 річниці Перемоги
Меню сайту
Знайти на сайтi
Радiо
Профiль
Середа
05.08.2020
01:16

                         
               
               
     
Статистика

Всього користувачів: 2473

Нових за місяць: 1

Нових за тиждень: 0

Нових вчора: 0

Нових сьогодні: 0


Статистика материалов:

Новин: 270
Фотографій: 4232
Коментарів: 20

Зараз на сайті: 1
Невідомих: 1
Користувачів сайту: 0


Міні-Чат
Погода
Жадово 
Свята України
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Сайти ЗЗСО району
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 

Головна » 2014 » Березень » 5 » Життя — це мить, зумій його прожити...
16:01
Життя — це мить, зумій його прожити...


(Звучить ніжна мелодія. Виходять ведучі).
Ведуча. Людське життя... Непов¬торне і звичне, радісне і сумне, сповнене глибоких переживань, со¬лодке, як мед і гірке, як полин.
Ведучий. Люди, їх мільйони, всі вони зовсім різні і чимось неповторні. Вони, мов ті зорі на небі, що го¬рять своєрідним світлом. А починається все світан¬ком життя — дитинством.
Ведуча. Кожна дитина — немов маленьке деревце і як садівник плекає кожну квіточку і рослину, так і батьки піклуються про своїх дітей, щоб росли вони дужими та розумними громадянами, гідними імені Людини. А щоб діти стали такими, їм необхідно зна¬ти свої права і обов'язки. (Заходять мати і донька).

Мати (звертаючись до доньки).

Дитя моє, Бог дав тобі життя.

І щоб ніхто не заподіяв шкоди

Тобі, маленький громадянин, —

Бог дав закони нашого народу.

Від дня народження, від іменин —

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото-блакитним знаменом

Своєї Української держави.

Дитя моє, права дитини

Ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно так важливо,

Напевно знати в наші дні,

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам’ять

Порадь і друзям прочитать,

Хай прочитають друзям мами,

Закони всім потрібно знать.

Стежина твоя простелилася вдаль,

Тобі і мужніти, й рости.

Сама ти життя свого й щастя коваль,

Тому-то задумайся ти,

Який собі шлях у житті обереш,

Як житимеш поміж: людьми?

З добром чи лукавством по світу підеш,

До світла чи в царство пітьми?

Донька.

Усі ми в світ прийшли, щоб жити,

Добро творити на землі.

Учитись, мріяти, любити,

Навчатися, поки малі.

Щоб наше серце добрим стало,

Щоб в нім любов палка жила.

Щоб серце завжди зберігало

Любов і трішечки тепла.

Усі в цей світ прийшли, щоб жити,

Дорослі люди і малі.

Людина в світ прийшла любити,

Навчатися, поки малі.

Ведучий. Швидко минає дитинство. І куди лише зникає невпевненість, скутість. Дитинство змінює підлітковий вік — особлива пора людського життя, коли ти вже торкнувся сили землі, а легенькі крила дитинства ще піднімають тебе у небо, де живе казка, де панує мрія.
Ведуча. У підлітковому віці людина робить своє найважливіше відкриття — відкриває саму себе. У цих пошуках глибокий зміст. Головне — не помили¬тись на узбіччі життєвого шляху.
Ведучий. В пошуках свого «я» підлітки часто почи¬нають курити. Прикро, що куріння в підлітковому віці — це не власне бажання хлопця чи дівчини, а солідарність з прийнятими в підлітковому середовищі традиціями. Або, як вважають психологи, причина криється в бажанні вирватися з-під батьківської опіки і відчути себе дорослими.


Ведуча. Тоді юнаки і дівчата не задумуються, чим може обернутись у майбутньому шкідлива звичка. А вона несе з собою безліч розладів у здоров'ї. (Заходять учні з малюнками).

1-й учень.

Вірш «Пані цигарка»

Дитя цигарку витягає,

Бо хочеться дорослим стать.

Та сильним, гарним він не стане!

Бо зріст вповільнюватись став.

Усе, що в світі є погане,

Хлопчина в організм запхав.

Та ще й в залежність від цигарки

Потрапив хлопець, як в капкан.

Не допоможуть слово й лайки,

Тепер над ним — цигарка Пані.

2-й учень. Куріння викликає безперервне збуд¬ження, що ослаблює гальмівний процес, а це веде до виснаження нервової системи. Англійське прислів'я каже: «Курець пускає ворога у свої уста, який викра¬дає його мозок». У людей, що курять, погіршується пам’ять. Вони роблять в 1,5 разів помилок, ніж до куріння. Ті, хто навчався в молодших класах добре, нерідко стають трієчниками. Курці вразливі і знерво¬вані. У них низька працездатність. Нерідко учні-курці конфліктують з учителями, сперечаються з товари¬шами. А все тому, що порушився перебіг психічних процесів.
3-й учень. Опорно-рухова система (малюнок).
Від нікотину страждає опорно-рухова система. Курці швидко втомлюються під час бігу або, навіть, від тривалої ходьби. Нерідко в них з'являються болі в ногах, а часом ураження кровоносних судин нижніх кінцівок.
4-й учень. Травна система (малюнок).
Курці ставлять під загрозу роботу травної системи. Нерідко вони не мають апетиту, виглядають худими, пожовклими, мають погані зуби, а все через те, що після кожної викуреної цигарки різко підвищується кислотність шлунку. їжа вчасно не перетравлюється, можлива загроза виразки дванадцятипалої кишки.
5-й учень. Кровоносна система (малюнок).
Від згубної дії нікотину здорове серце стає хворим. До куріння здорове серце могло скорочуватися 100 тис. разів за добу і перекачувати 100 тонн крові. Серце¬вий м'яз працював легко, ритмічно, не втомлюючись. Під впливом куріння, на 30-40 ударів збільшується кількість серцевих ударів за 1 хвилину. Це відби¬вається на серцевому м'язі. Він гірше працює. Серце зношується, втомлюється, старіє.
6-й учень. Слух. Зір (малюнок).
Тютюновий дим подразнює слизові оболонки ро¬тової, носової порожнини і дихальних шляхів.
Потрапляючи у внутрішнє вухо, тютюновий дим викликає запалення євстахієвої труби, пошкодження слухових рецепторів, що призводить до болю у вусі та недочування.
Нікотин пошкоджує органи чуття. При цьому зни¬жується функція зорового нерву, погіршується гострота зору, а інколи, навіть, здатність розпізнавати кольори.

7-й учень.

І друга погана звичка,

Заходить часом наче гість.

Бо в хаті свято часом сяє

Горілка в чарці на столі.

Хлопчина деколи буває

Ще й вип'є чарочки малі.

Бо теж попробувати хоче,

Що то татусь біленьке п'є,

А потім сам собі захоче

Й тихцем горілочки наллє.

А як такий усе руйнує,

Найперш страждає голова.

Всі центри там паралізує...

Біда великою бува.

Ведуча. Продовжити нашу розмову запрошую на¬шого гостя, лікаря-нарколога. (Виступ лікаря).

Ведучий.

Шкідливим звичкам скажемо НІ!

Шкідливі звички, мовби тінь,

Все ходять за тобою,

І так чекають на ту мить,

Щоб потягнуть з собою.

Наркотики і цигарки, спиртне –

Це просто жак,

Як подружитися із ними –

Здоров’ю буде крах.

Ведуча. До нас завітали гості пані Шапокляк та Здоров'ятко.

Шапокляк.

Шкідливі поради пані Шапокляк

Від світанку й до зорі

Радять дітям лікарі

Алкоголю не вживати,

Цигарок до рук не брати

І не їсти блекоту.

Не курити наркоту.

Я ж вам, пані Шапокляк,

Раджу все робить не так!

Дам поради залюбки —

Все робити навпаки.

Це ж і весело, й цікаво,

І для діток є забава.

Нащо вам здоровим бути?

Треба зразу все забути!

І поради лікарів,

Й застереження батьків.

Та й не тільки вчителі

Вчать дітей на цій Землі!

Я умію теж навчити!

Нащо вам здоровим жити?

Йдете в школу – закуріть

І диміть, диміть, диміть!

Замість чаю пийте пиво

І хворійте всі щасливо!

Як дитина занедужа,

Це чудово дуже-дуже!

Бо не треба в школу йти,

Можна в ліжечко лягти,

День і ніч у нім лежати

І тихесенько вмирати.

Нащо сонце променисте,

Нащо вам повітря чисте?

Коли можна закурити,

Вік свій трохи вкоротити!

Бути хворим так приємно,

Всі тоді говорять чемно.

На твою велику втіху,

Твоїм рідним не до сміху.

А тебе ніхто не вчить.

Як на білім світі жить.

Ще у мене є порада,

Дітям я сказати рада.

Нащо вам здоров'я мати?

Краще хворим пролежати!

Бо ж не треба з дітьми гратись,

Ні гулять, ні розважатись,

А ні в той футбол ганяти,

М'яч в ворота забивати,

Їжте блекоту й дурман,

В голові носіть туман.

Бо дурним приємно бути,

Можна геть усе забути.

І усім наперекір

Покурити йдіть у двір!

Там на вас давно чекають

І дурман в руках тримають

Ви спиталися у мами

Чи і я роблю так само?

Ні! Звичайно не роблю!

Я себе завжди люблю!

Знайте, пані Шапокляк

Робить все завжди не так,

Як говорить вам робити,

Бо вона ще хоче жити!

Гарно жити й процвітати

Та міцне здоров'я мати!



Поради Здоров'ятка.


Друзі, це ви прочитайте,

Добре все запам'ятайте

І зробіть усе не так,

Як вам радить Шапокляк,

Раджу, друзі, залюбки

Все робити навпаки.

І послухати батьків,

Лікарів і вчителів.

Правильно у світі жити

І себе завжди любити,

Бо добро найбільше в світі –

Це здоров'я ваше, діти!

Щастячка шукать дарма,

Як здоров'ячка нема.

Доки діточки малі

Їх навчають вчителі,

Лікар дасть пораду й тато,

Добрих є людей багато.

А найперше завжди мама

Діток вчить добру так само.

Щоб здорові з юних літ

Й мудрі діти йшли у світ.

Але є і Шапокляк.

Що підкаже щось не так.

Хтось-таки з шляху зіб'ється,

А вона над ним сміється.

Та, щоб вам спокійно жити.

Треба все, як слід робити.

Поки ви ще невеличкі,

Виробляйте добрі звички

Щоб здоров'я вберегти

І щасливими рости!


Фактори зміцнення здоров'я.

Загартування Відсутність шкідливих звичок

Здорове харчування Овочі, фрукти в харчуванні

Дотримання режиму дня Фізкультура

Спорт Не курити

Рухливі ігри Не вживати наркотиків

Свіже повітря Не вживати алкоголь

Ми з вами провели розмову.

Як всім здоров'я зберегти:

І щоб життя було чудовим,

Здоровим треба бути, щоб рости.

Здоров'ям, бачу, сяють ваші личка,

Тож дайте відповідь мені:

Що скажете шкідливим звичкам

Шкідливим звичкам скажем НІ!

Ведучий. Чи не найболючішою проблемою сього¬дення стає наркоманія. Зовсім нещодавно нам здава¬лося, що ця проблема чужоземна, не наша і нас вона обмине. А сталося так, що наркоманія, яка названа чумою 20-го століття, стає розвагою сучасного моло¬дого покоління. До такої, чи майже такої суперечки приходить багато підлітків.
Сценка «Чорне і Біле»
Чорний. Господи! Чому усе так погано? Вчора ме¬не покинула подруга, я не вивчив уроки, а сьогодні, ніби навмисно, мене запитали з усіх предметів. Три двійки — жах! Що я скажу батькам?! Ні, треба забу¬тися, якось забутися, відключитися. Я бачив у когось коноплю.
(Заходить учениця в «білому»). Білий. Не треба! Це не допоможе. Ти вб'єш себе. Все минеться. І це так само. Життя — це чорні та білі смуги. Прийди до тями. Завтра знову засяє сонце і тобі захочеться усміхнутися й жити.
Чорний. У мене цікава компанія. Мої друзі — вільні люди. Ми живемо своїм життям без проблем. Ми не розмовляємо ні про сім'ю, ні про школу. У нас свій кришталевий замок, жодних зобов'язань, лише кайф! Але всі мої друзі курять гашиш або вживають екстазі та пропонують мені.
Білий. Не пробуй! Не вживай! Звідти дорога лише в пекло. У твоїх друзів нема майбутнього, біжи від них. Навколо так багато цікавих людей, які знають за¬ради чого живуть. Ти зможеш вибирати друзів сам, отож зроби свій вибір!
Чорний. Щодня одне й те саме: школа — домівка — школа. Немає нічого цікавого. Щоправда я люблю чи¬тати книжки, та зараз це не модно. А так хочеться бу¬ти модним, щоб люди зважали на мене. Хочеться спробувати в житті все, адже живеш лише один раз.
Білий. Саме так — живеш лише один раз. Тож не поспішай занапастити життя заради сумнівного задо¬волення. Адже навколишній світ такий цікавий.
Шукай себе! Знайди собі цікаве захоплення: спорт, комп'ютер, музика. А книжки хіба можуть бути модни¬ми чи немодними? Вони — вічні. Читай — і ти будеш цікавим будь-якій людині.
(На фоні пісні «Білі ріки»)

Дівчата й хлопці — слабаки —

Під вплив частенько потрапляють.

Наркотики — страшна біда.

І молодими помирають...

А вороття нема... Шкода...

Поглянь, які чарівне небо

Нас кличе в синю висоту!

Яке життя довкіл прекрасне!

Яке чарівне сонце ясне!

І неповторна кожна мить!

Й життя у кожного єдине,

А ти у світі цім — Людина!

І хай біда тебе мине.

В хворобі щастя не буває,

Лише в здоров’ї щастя є!

Чорний. Обирайте свій життєвий шлях самі, але пам'ятайте: наркоманами не народжуються, ними стають.
Ведуча. Сьогодні суспільство переживає важкі часи в політичній, економічній, моральній сферах, що зумов¬лює закономірну появу великої кількості «втрачених людей», які заблукали на життєвих шляхах і все частіше вдаються до сумнівної насолоди в сутінках нар¬котичних джунглів. Це стає катастрофою нашого див¬ного світу.
Видатний російський письменник Булгаков говорив, що шприцева наркоманія перетворилась на головний шлях руху Віл-інфекції і близької епідемії Сніду. Що відомо про вирус, який спричиняє Снід? Яким шляхом він передається і чи можна його лікувати? Розкаже нам агітбригада «Темп».
Виступ агітбригади «ТЕМП»
Учень 1. Ми—звичайні учні звичайної школи.
Учень 2. У спадщину від наших попередників нам дісталося багато проблем, які ми мусимо вирішити.
Учень 3. Але одна проблема нас турбує найбільше.
Разом. Це – ВІЛ/СНІД.
(Піднімають плакат «СНЩ — загроза XXI століття».)
(Виконують пісню на мелодію «Люди мира, на минущу встаньте».)
Всі народи нашої планети,
Голос наш, голос наш посилаєм вам.
Дайте руку тим, хто у тенетах,
Молодим серцям, молодим серцям.
Приспів:
Голос наш летить понад землею,
У байдужі стукає серця.
Дорожіть планетою своєю.
Не доводьте до її кінця.
Не доводьте, не доводьте до її кінця. (Двічі.)
Скажем наше «ні» шкідливим втіхам.
З розумом, з розумом проживім життя.
Хай зустріне нас щасливим сміхом
Наше майбуття, наше майбуття.
Приспів:
Голос наш почуйте, люди світу,
Хай несе нам радість кожен день.
Захистіть майбутнє нашим дітям
І здоров'я захистіть людей!
І здоров'я, і здоров'я захистіть людей!
Учень 4. Він страшний передусім для нас, молоді, бо найчастіше ним заражаються люди віком 20-30 років.
Учень 5. Один мудрець сказав: «Якщо ти не знаєш ні себе, ні супротивника — ти програєш. Якщо ти знаєш тільки себе — можливо ти виграєш. Якщо знаєш і себе, і супротивника — перемога буде на твоєму боці». Під су¬противником ми маємо на увазі СНІД, і наша мета—зна¬ти про нього якомога більше.
Учень 6. На жаль, людство ще не винайшло ліків проти Сніду.
Учень 7. Щохвилини у світі шестеро осіб заражається ВІЛ.
Учень 1. Але невиявлених набагато більше. Дев'ять осіб із десяти не знають, що вони інфіковані! Близько 70 % ВІЛ-інфікованих – це споживачі ін'єкційних наркотиків.


Учень 2. Увага: наркоманія!
Люди, невже вам не страшно?
Поспішіть, відверніть зло,
Щоб глуха байдужість,
Вам на совість не лягла.
Не пийте вина, не засмічуйте
Серце тютюнцем —
І ви проживете стільки, скільки вам
Дано прожити...
Учень 3. Наркотики для молодих – це кайф,
Це радість, насолода.
Це безтурботність і свобода,
Це втеча від усіх проблем.
Живіть сьогоднішнім лиш днем.
Ах, ви не хочете вмирати?
Тоді не треба їх вживати.
Учень 4. 67 % хворих — люди віком від 17 до 30 років.
Учень 5. Пам'ятайте, що єдина людина, яка здатна вбе¬регти вас від Сніду, — це ви.
Учень 6. Тому, щоб максимально захистити себе від Сніду, необхідно знати про небезпеку ВІЛ-інфекції та шляхи зараження нею.
Учень 7. Не поспішайте з початком статевого життя, а якщо це вже сталося, треба мати постійного партнера, ра¬зом з яким слід пройти анонімне обстеження в спеціальній лабораторії, щоб переконатись у відсутності хвороби.
Учень 1. Під час щеплень, уведень внутрішньовенно різних лікарських засобів, препаратів крові необхідно ви¬магати застосування шприців і систем одноразового вико¬ристання.
Учень 2. Слід наполягати на знезаражені інструментів у перукарнях і косметологічних салонах під час гоління, манікюру, педикюру.
Учень 3. Не слід користуватися предметами особистої гігієни, що належать іншим людям і слід здійснювати косметичні маніпуляції, приміром пірсінг, тільки в спеціалізованих медичних закладах.
Учень 4. І, звичайно, слід відмовитися від вживання наркотиків.
Учень 5. Кожен, дотримуючись цих простих правил, збереже своє здоров'я, бо як казав Гегель: «Людина — це ніщо інше, як низка її вчинків».
Учень 6. Результати боротьби зі Снідом будуть мізерними, поки люди не припинять легковажно стави¬тися до статевих зв'язків і поки не буде нанесено удар по наркоманії. Лише це може значно загальмувати поширен¬ня Сніду.
Ця червона стрічка – міжнародний символ боротьби зі Снідом — поєднала людей багатьох країн. Маємо надію, що вчені знайдуть ліки проти хвороби і проти вірусу.
(Піднімають плакат «Боротися потрібно з хворобою, а не з людьми».)
(Виконують пісню на мелодію «Двічі в одну річку не ввійдеш...».)
Учень 1. Майбутнє наше—то лиш наша справа,
Лиш наших рук, і совісті, й ума.
Кивать на когось – ми не маєм права,
Та і кивать на кого нам нема.
Учень 2. Шановні дорослі! Будьте взірцем для своїх дітей, із свого повсякденного життя викореніть алкоголь, наркотики, нікотин.
Учень 3. Дорогі батьки! Приділяйте більше уваги своїм дітям!
Учень 4. Шановні вчителі! Пам'ятайте, профілактика колективна чи індивідуальна – це єдине, що загальмовує вірус.
Учень 5. Шановні лікарі! Пам'ятайте про стерильність інструментів та використання лише разових шприців.
Учень 6. Юнаки та юнки! Відмовтеся від вживання ал¬коголю, цигарок, наркотиків.
Учень 7. Пам'ятайте: ви маєте право вибору!
Ведучий. Хто я? Навіщо я прийшов у цей світ?
Ведуча. Куди іде моє життя?
Ведучий. Що я залишу після себе? Чи хтось мене згадає?
Ведуча. Бо людина народжується не для того, щоб зникнути безвісною, нікому невідомою пилинкою. Людина народжується для того, щоб залишити по собі слід вічності.

Ти знаєш, що ти — людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди —

Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні все для тебе —

Озера, гай, степи.

І жити і спішити треба,

Кохати спішити треба,

Гляди ж, не проспи.

Бо ти на землі — людина,

І хочеш того, чи ні —

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої одні.


Ведучий. Все починається з самої людини, її ду¬шевного стану, вихованості, поведінки, відчуття гар¬монії з навколишнім світом, красою довкілля, бо світ нам дістався надзвичайно прекрасний, чарівний.
Ведуча.

Поглянь, дитино, світ такий, як казка!

У пахощах, у звуках, в кольорах.

Від сонця нам струмить любов і ласка,

Земля, як у віночку, вся в квітках!

Відчуй, дитино, запахи чарівні,

Що від землі ідуть, від квітів і від трав,

А поять нас струмки й джерела дивні...

Я хочу, щоб кожен це ввібрав.

Послухай пісню пташки на світанні

І звуки лісу, поля і небес.

Яка гармонія, яке міцне єднання

Краси і щастя, радості й чудес.

(Заходять діти з аплікаціями).

Діти.

Учись любити все навколо себе:

Траву і квіти, кущик, деревце.

Жучка і пташку, і блакитне небо,

І синьооке чисте джерельце.

І небо чисте волошкове,

Та шепіт ніжних квіт.

Вербички листячко шовкове,

Весь дивовижний світ!

Поглянь на світ — це дивовижна казка!

А квіти — це мабуть, душа землі.

У кожній з них струмить любов і ласка,

Вони неначе діточки малі.

Ведуча. Людина, яка відчує таку гармонію, не мо¬же заподіяти лиха ні собі, ні оточуючим. Вона в суспільстві буде жити мирно, спокійно, зуміє підпо¬рядкувати свої бажання розуму.
Ведуча. Але головне — мати якусь мету, до чогось прагнути. Бо людина, яка знайшла зміст свого життя проживе його цікаво і залишить хороший слід.
Учениця.
На світі можна жить без еталонів.
По різному дивитися на світ.
Широкими очима, з-під долоні,
Крізь пальці,
У кватирку,
З-за воріт.
Від цього світ не зменшиться нітрохи,
А все залежить від людських зіниць —
В широких відіб'ється вся епоха,
У звужених — збіговисько дрібниць.
Ведуча. Так, життя кожної людини — це стежина, встелена різнобарвними пелюстками, стежина зі світлими і темними тонами.
Ведуча. Та й справді, кожне життя дається нам ди¬вовижною квіткою, яка вранці вмивається росою, зустрічаючи новий день, ніжно простягає руки-пелюстки до сонця, щоб захистило її від усього злого й не¬доброго, а ввечері тихо і сумовито складає свою голівку до матері-землі, сподіваючись наступного дня побачити цей світ ще кращим.
Ведучий. Стежина життя... Це по ній кожен має пройти гідно. Але якою вона буде? Цього ніхто не знає...
Ведучий. Але кожен може докласти максимум зу¬силь, щоб іти не терном, а рута-м'ятою.

Учениця.

Дай мені сили, Боже

Я не прошу краси, ані щастя —

Дай мені сили, Боже.

Щоб не зламатись в бурі нещастя.

Дай мені міці, Боже.

Щоб не лякатись гіркої правди,

Дай незалежності, Боже,

І не стидатись слів своїх завжди.

Дай мені віри, Боже.

Щоб вчиняти по добрій волі,

Дай мені мужності Боже.

Щоб дивитися в очі долі,

Прошу хоробрості, Боже.

Щоб ніколи не стати на коліна,

Дай мені гідності, Боже.

І не зрадить у чорну годину.

Дай мені честі, Боже.

Щоб не мати на серці злого,

Прошу любові, Боже,

Не зробити нічого лихого —

Дай доброти мені, Боже.

1 не бути байдужими в світі,

Де цураються власного роду.

Я нічого не буду просити, —

Дай мені тільки свободи!

Благословенні будьте, небеса,

І ясне сонце, будь благословенне,

Нехай панує на землі краса

І не шукає полум 'я шалене.

Нехай панує на землі добро,

Співає мати пісню колискову,

Хай не конає батечко Дніпро

І вільно лине в далеч світанкову.

(Пісня «Одна калина»).


Переглядів: 4202 | Додав: Kostin21 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar