Жадівський ЗСО І-ІІІ ступенів імені Т. Г. Шевченка

 Вітаю Вас  Гость | Группа "Гости"

Наша адреса:
Чернігівська обл.
Новгород-Сіверський р-н.
с. Жадове вул. Центральна, 28
Жадівський ЗСО І-ІІІ ступенів
імені Т. Г. Шевченка
телефон: 2-34-86
Ел. пошта:
Жадівський ЗСО І-ІІІ ступенів імені Т.Г.Шевченка
До 75 річниці Перемоги
 До 75 річниці Перемоги
Дистанційне навчання
 Дистанційне навчання
Меню сайту
Знайти на сайтi
Профiль
Вівторок
19.03.2024
09:22

                         
               
               
     
Статистика

Всього користувачів: 2516

Нових за місяць: 0

Нових за тиждень: 0

Нових вчора: 0

Нових сьогодні: 0


Статистика материалов:

Новин: 320
Фотографій: 4499
Коментарів: 20

Зараз на сайті: 5
Невідомих: 5
Користувачів сайту: 0


Міні-Чат
Погода
Свята України
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Сайти ЗЗСО району
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 

Головна » 2017 » Березень » 22 » Урок-екскурсія
23:18
Урок-екскурсія

Урок-екскурсія

на тему

«Спостереження за природою восени»

Вчитель 2 класу Зихор Л.І. 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Газета\ЗЛІ\WP_20161003_13_20_52_Pro.jpg

  Мета. Поглибити знання про ознаки осені; розвивати спосте­режливість і кмітливість; вміння спостерігати, аналізу­вати і робити висновки, доводити свою думку; форму­вати потребу в пізнанні природи, виховувати любов до природи.

Обладнання: термометр вуличний, папка, робочий зошит, олівець.

Вчитель проводить екскурсію у парку, заздалегідь визначає, які об'єкти природи зможуть побачити учні.

Хід уроку

І. Підготовка учнів до екскурсії.            

— Сьогодні ми підемо на екскурсію до парку, поспостерігаємо за змінами, які відбулися в природі восени.           

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Газета\ЗЛІ\WP_20161122_12_02_38_Pro.jpg

—  Але перш, ніж підемо, повторимо правила поведінки на екскурсії.

По дорозі до місця зупинки йти в колоні по двоє.

Не відволікатися по дорозі на сторонні об'єкти, не відставати від товаришів.

У колоні не галасувати, слідкувати за вчителем, який йде попереду.

На зупинках уважно слухати вчителя.

Ходити у визначених учителем місцях.

Не ламати гілки дерев, кущів.

Не виривати з корінням рослини.

Не рвати квітів.

Не збирати грибів, не рвати і не їсти плодів рослин.

Не зачіпати мурашиних куп.

Не зачіпати пташиних гнізд.

Не лякати тварин, яких зустрінете.

II. Проведення екскурсії.

Перша зупинка.

Помилуйтеся природою. Прислу­хайтеся? Що чуєте? Якими ароматами наповнений осінній парк?

 

ОСІНЬ

Осінь, ліс зашелестів,

Опадає листя.

Ліс накинув кожушок

WP_20161003_13_06_10_ProЗолотистий.

Відлітають вже птахи,

І пісень не чути

Забуваються стежки

В ліс забутий.

М. Трохим

— Яка зараз пора року?

—  Після якої пори року приходить осінь?

— Які осінні місяці ви знаєте? Який зараз місяць осені?

— Поспостерігайте за Сонцем: високо чи низько воно стоїть над горизонтом? чи так само гріє, як влітку? тепліше чи холодніше стало надворі порівняно з літом?

— Придумайте лагідні слова про сонце. (Ясне, ніжне, добре, щедре.) Чи підходять ці слова для осіннього Сонця. Чому? Якими б словами ви охарактеризували його?

WP_20161006_09_32_54_Pro— Виміряємо температуру повітря. Пригадайте, як треба це роби­ти. Запишіть температуру повітря у зошит. Порівняйте з температу­рою, яку вимірювали на минулому тижні. Чи змінилась вона? Стало тепліше чи холодніше?

—  Вдихніть повітря на повні груди. Погляньте навколо. Яке по­вітря: сухе чи вологе, прозоре чи задимлене, чисте чи забруднене? Позначте результати спостережень у зошиті.

—  Поспостерігайте за небом: визначте, якого кольору небо; чи є на ньому хмари?

—  Поспостерігайте за хмарами: куди дівається Сонце у хмарний день? чи часто воно виглядає з-за хмар? якого кольору хмари? що нагадують вони за своїми обрисами? рухаються, чи стоять на місці хмари?

—  Позначте, який стан неба (ясно, похмуро чи хмарно), у робо­чому зошиті.

— Чи є вітер? Який вітер — теплий, лагідний чи холодний, злий? Сильний, помірний вітер чи слабкий? Якби ви його назвали: віте­рець, вітер чи вітрюган (вітрище)? Результати спостережень позначте у зошиті.

—  Чи часто Йшли опади протягом останніх днів? Які опади ви спостерігали? Яким був дощ — холодним чи теплим, короткотривалим чи затяжним? Чи бували вранці тумани? Яким були туманні ранки: холодні чи теплі? Результати спостережень позначте у зошиті.

— Пригадайте, куди дівається вода з калюж? Чи висихають калюжі після дощу? Чому? Результати спостережень позначте у зошиті.

—  Чи змінилась тривалість дня і ночі восени порівняно з літом? Якими стали дні, ночі? Чому відбулися ці зміни? Результати спосте­режень позначте у зошиті.

—  Отже, які осінні явища ми спостерігали у неживій природі? (Сонце над горизонтом стоїть нижче, ніж тітку. Воно світить не так яскраво, як влітку, менше прогріває землю. З кожним днем стає холодніше, ранком бувають тумани, приморозки. Дні стають корот­шими, а ночі довшими. Небо часто вкривається сірими хмарами, йдуть затяжні дощі.)

—  Пограємо у гру «Сонце і дощ».

WP_20161006_09_21_28_Pro  WP_20161006_09_21_43_Pro

Учні стають у коло І беруться за руки. Ведучий каже: «Сонце» і всі бігають, коли каже: «Дощ», школярі знов стають у коло. Хто останній став у коло, той ведучий.

Друга зупинка.

— Погляньте на рослини. Який колір листя переважає на деревах, кущах? Запишіть результати спостереження у зошит.

— Знайдіть листки зеленого, золотистого і багряного кольорів. Розгляньте їх. Назвіть рослини, яким вони належать. Помилуйтеся їх красою. Складіть букет з осінніх листків.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Газета\ЗЛІ\WP_20161003_13_15_26_Pro.jpg

—  Придумайте ласкаві слова для осені. (Чарівниця, золотиста, багата, щедра.)

—  Поміркуйте, чому осінь називають чарівницею. Послухайте вірш «Падає листя» М. Івенсєн, перекл. з рос. В. Гужви.

WP_20161006_09_21_36_ProПадає, падає листя,

Листя в саду мерехтить,

Жовте, яскраво-вогнисте

Тихо за вітром летить...

—  Прислухайтесь! Чи чуєте, як шумлять дерева, як падає листя з дерев?

—  Назвіть дерева і кущі, з яких опадає листя. Результати спосте­режень запишіть у зошиті.

—  Поспостерігайте, як окремі листки відриваються від гілок і падають на землю. З яких рослин листя вже опало? Як ви думаєте, листок, який опав, — мертвий чи живий? Чому опадає листя?

—  Побігайте по опалому листю, послухайте, як воно шурхотить.

—  Поміркуйте, чому осінь називають багатою, щедрою.

—  Погляньте навколо. Чи є на деревах і кущах плоди? Назвіть кущі та дерева, на яких дозріли плоди. Результати спостережень позначте у зошиті.

Конкурс «Найкраща посмішка в осінньому віночку»

WP_20161003_14_01_46_Pro WP_20161003_13_45_10_Pro WP_20161003_14_00_06_Pro WP_20161003_14_05_25_Pro

Робота в групах.

—  Знайдіть плоди дерев і кущів, які впали на землю. Розглянь­те їх. Як поширюються насіння і плоди цих дерев і кущів: вітром, тваринами чи самими рослинами? Поясніть, чому ви так вважаєте.

—  Зверніть увагу на трав'янисті рослини. Якого кольору трава? Як змінилися трав'янисті рослини порівняно з літом? Чи бачите ви квітучі рослини? Результати спостережень запишіть у зошит.

— Погляньте навколо. Чи бачите ви хвойні дерева? Назвіть їх. Чи змінилися хвойні дерева порівняно з літом? Результати спостережень запишіть у зошит.

WP_20161003_13_17_20_Pro—  Пограємо у гру «Чий листок, чий плід».

Вчитель показує листок або плід дерева чи куща. Учні біжать до рослини. Виграв той, хто перший прибіг до дерева чи куща.

—  Прислухайтесь! Чи чути комах, спів птахів?

— Постійте тихенько під деревом або кущем. Погляньте навколо. Чи бачите комах, птахів, звірів? Як поводяться тварини?

— Отже, які осінні явища спостерігали в живій природі? (Восени відбуваються зміни у живій природі. На деревах і кущах дозріли плоди, жовтіє і опадає листя. Трав'янисті рослини жовтіють і в'януть, засиха­ють. Ще цвітуть деякі рослини. Одні комахи гинуть, інші — ховаються у затишні місця. Перелітні птахи збираються у зграї і відлітають у теплі країни, осілі перебираються поближче до осель людей. Звірі го­туються до зими.)

 —  Пограємо у гру «Хто найбільше загадок про осінь знає?»

* * *

Невидимка ходить в гаї,

всі дерева роздягає. (Осінь)

* * *

У садах, лісах блукає,

в жовті шати одягає,

золотисту стелить постіль —

жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

* * *

Прийшла дівчина до хати,

узялась хазяйнувати:

вправно скриню відімкнула,

в жовту свитку ліс вдягнула. (Осінь)

* * *

Жовте листячко летить,

WP_20161003_13_17_20_Proпід ногами шелестить.

Сонце вже не припікає.

Коли це все буває? (Восени)

* * *

Виснуть хмари низько:низько,

опустили пасма-коси.

Всюди мокро, всюди слизько —

ходить нашим краєм ... (осінь).

* * *

Огляда суворо скоса

степ, ліс, села і міста;

розпустила сиві коси,

а їх буря запліта. (Осінь)

* * *

Прохолодно. Жовкне листя.

Горобина у намисті.

Птах у вирій відлітає.

В яку пору це буває? (Восени)

* * *

Дрібненький дощик сумно плаче

і листячко жовтогаряче

з дерев поволі опадає.

Яка пора це наступає? (Осінь)

* * *

Голі поля, мокне земля.

Дощ поливає, пташки відлітають.

Хто скаже,хто знає,

коли це буває? (Восени)

 

* * *

Гостя наступна прийшла —

фарби з собою несла.

В неї роботи чимало —

золотом ліс фарбувала,

сонечко вниз опустила,

і павутинки пустила. (Осінь)

** *

Сонечко не хоче землю зігрівати.

Листячко пожовкло, стало опадати.

Часто дощик ллється, птахи відлітають,

на городі та у полі врожаї збирають.

Відгадайте, діти, коли це буває? (Восени)

* * *

Там доорює, там сіє,

трусить яблука в садах.

І малює, як уміє,

на листочках і листках.

—  Ну й завзята ж у роботі!

— Так за те вся в позолоті. (Осінь)

III.  Підсумки екскурсії.

— Які зміни відбулися в природі восени?

—  Що вам сподобалося на екскурсії?

IV. Домашнє завдання.

—  Розкажіть батькам, що ви бачили на екскурсії. Складіть разом з ними казку про осінь. Намалюйте ілюстрації до неї.

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Газета\ЗЛІ\WP_20161122_12_04_48_Pro.jpg

Переглядів: 908 | Додав: zhadovskazosh | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar