Жадівська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Т. Г. Шевченка

 Вітаю Вас  Гость | Группа "Гости"

Наша адреса:
Чернігівська обл. Семенівський р-н.
с. Жадове вул. Центральна
Жадівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
імені Т. Г. Шевченка
телефон: 2-34-86

Ел. пошта:
Наш девіз: Ми завжди за наше рiдне село!!!!
До 75 річниці Перемоги
 До 75 річниці Перемоги
Меню сайту
Знайти на сайтi
Радiо
Профiль
Субота
08.08.2020
02:31

                         
               
               
     
Статистика

Всього користувачів: 2473

Нових за місяць: 1

Нових за тиждень: 0

Нових вчора: 0

Нових сьогодні: 0


Статистика материалов:

Новин: 270
Фотографій: 4232
Коментарів: 20

Зараз на сайті: 1
Невідомих: 1
Користувачів сайту: 0


Міні-Чат
Погода
Жадово 
Свята України
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Сайти ЗЗСО району
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 
Банер
 

Головна » 2012 » Червень » 24 » Сценарій засідання в інтелектуальній кав’ярні групи «Волонтер»
13:23
Сценарій засідання в інтелектуальній кав’ярні групи «Волонтер»



Мета: розвивати в учнівської молоді загальнолюдські чесноти: допомогти усвідомити значимість слова милосердя. Вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з подібних ситуацій.

 Звучить заспокійлива музика. Волонтери виходять по-черзі і говорять вислови

 1. Який ти вибереш шлях? Ми закликаємо тебе до активності! Ти - майбутнє України!  Приєднуйся до нас, до молодих, креативних, активних. Ми - волонтери!

 2 . Хто такі волонтери запитаєте ви?

3. Слово «волонтер» походить від французького volontaire, яке в свою чергу було запозичене з латинської voluntarius, і в дослівному перекладі означає доброволець, охочий.

4 .  Волонтерство - це добровільний рух, розвинений в багатьох країнах світу, спрямований на поліпшення життя і є важливою частиною побудови гуманного громадянського суспільства.

5. Волонтер - це людина, яка добровільно бере на себе будь-яку роботу.

6. Волонтер - особа майбутнього, громадянин світу, шанс людства на виживання.

7. Волонтери - люди, що працюють в якій-небудь області за своєю волею і згодою, а не з примусу. 8. Волонтерські рухи - це вільні спілки людей, об'єднані за яким-небудь інтересом.

9 .  Волонтери - це групи людей, які різнобічно розвивають суспільство.

10. Так як волонтери працюють напряму з суспільством, вони краще розуміють і чують їхні проблеми.

11. Волонтери першими намагаються їх вирішити ...

Разом : Волонтери - це ми! Стань нашим! (виконують пісню)

Пісня 1 Стежина добра


На сцену виходять ведучі.

Ведучий 1: Шановні пані та панове. Здрастуйте, дорогі друзі!

Ведучий 2: Ми раді вітати вас у нашій «Інтелектуальній кав’ярні».

Ведучий 1  Наша зустріч - присвячена волонтерському руху. Сьогодні ми дізнаємось, чи всі волонтери – активісти нашої школи розуміють суть свого завдання.

 Ведучий 2. Той хто розуміє, для якої мети існують волонтери, зробив багато волонтерських справ, той отримає посвідчення волонтера. На сцену запрошуються члени групи «Волонтер», які часто брали участь у різних волонтерських справах і які мають змогу довести нам, що вони гідні цього почесного звання.

Ведучий 1  Друзі, сядьте, будь ласка, зручно, прислухайтесь до звуків, що лунають у нашому залі, до стану вашої душі та уявіть, що кожен із нас має у своєму внутрішньому світі струмок чистоти. Цей струмок дає нам духовну силу, вміння приймати правильні рішення. Адже кожна хвилина нашого життя — це вибір. Вибір поведінки, вибір вчинку, вибір життєвого шляху.

Ведучий 2. І ця духовна сила буде необхідна нам сьогодні під час нашої бесіди, вона допоможе збагатити ваші душі новими відчуттями. Тож візьміться за руки, потиском долоні передайте краплинку своєї чистоти товаришам, щоб бути відкритими і відвертими один перед одним.

 Ведучий 1  А зараз на вас чекає тренінг «Знайомство з собою». Вам здається, що ви себе знаєте. А чи так це? Чи задумувались ви: хто ви, які ви, яка ваша роль у житті.

Для цього вам потрібно дати відповіді на запитання: «Хто Я?», «Який Я?»- і записати  на папері.

Ведучий 2.  Наприклад, я – Таня, донька своїх батьків, волонтер, футболіст і т. д.

Ведучий 1   На запитання «Який Я?» відповісти важче, тому закінчіть речення:


Я народився…

Мої найкращі якості – це…

Найбільше в собі мені подобається…

Найбільше не люблю в собі…

Я люблю грати в…

Звучить мелодія

II. Початок етичного діалогу. Занурення в етичну проблему

1. Розгляд проблемної ситуації

Ведучий 1.зараз ви будете працювати групами, адже разом – краща, веселіше. Я вас поділю на групи: турбота, милосердя.

Ведучий 2. Поряд із радістю і щастям ужитті йдуть хвороба, сум, скорбота, смерть. Який колір символізує радісні хвилини в житті людини? А сумні? (Білий, чорний). Ви отримуєте тексти, де описані ситуації. Зачитайте їх і запропонуйте вихід з неї.

 «НА КЛАДЦІ»

      На вузенькій кладці через річку розминутися ніяк. З одного берега по кладці йде чоловік у білій сорочці. Йде і весело співає. З протилежного берега на кладці йде чоловік у чорній сорочці. Йде, схиливши голову,— сумний, невеселий. Зійшлися на середині річки. Чоловік у чорній сорочці каже:

 - Я дуже поспішаю, дай мені дорогу, повернись на берег, а потім перейди річку.

 - Куди ж ти поспішаєш?— запитав чоловік у білій сорочці.

 - У мене вдома велике горе. Син помер.

 - Я теж поспішаю, сказав чоловік у білій сорочці.

 - Куди ж ти поспішаєш?

 - У мене вдома велика радість. Син народився.

      Довго стояли мовчки на кладці обидва чоловіки, дивилися в очі один одному.

(Звучать відповіді дітей про те,  як вчинити чоловікам у цій ситуації. Тільки після цього ведучий  зачитує кінцівку.)

     Потім чоловік у білій сорочці тихо і сумно сказав:

 - Тобі треба бути вдома швидше.

      Сказавши це, чоловік у білій сорочці повернувся назад і пішов на берег, гуди, куди треба йти чоловікові в чорній сорочці (В. Сухомлинський).

«Людські цінності»

В одного селянина був син, який став погано поводитися. Батько, випробувавши всі засоби впливу, придумав ось що: він вкопав навпроти дому стовп і після кожної провини сина забивав гвіздок у цей стовп.

Пройшов деякий час, і на стовпі не залишилося живого місця – він весь був утиканий гвіздками. Ця картина так вразила уяву хлопчика, що він почав виправлятися. Тоді за кожен гарний вчинок сина батько став висмикувати по одному гвіздку. І ось настав день, коли останній гвіздок було витягнуто,

(Звучать відповіді дітей)

 але на хлопчика це справило зовсім несподіване враження: він гірко заплакав.

Чому ти плачеш? – запитав його батько. – адже гвіздків більше немає?

Гвіздків немає, а дірки лишилися, - відповів син.


 

Ведучий 2. Кожна людина повинна вміти розділити людську радість і біль. Бо як говорить народна мудрість: «Чужого горя не буває». І сьогодні ми з вами торкаємося до великого таїнства людської душі — милосердя і дізнаємося у чому воно виявляється.

З-поміж різноманітних проявів добра чи не найпереконливішим є милосердя. Словник української мови витлумачує цю чесноту як співчутливе ставлення до когось. Милосердною людиною називають людину, готову прийти на допомогу іншим, сповнену доброти та чуйності. У цьому значенні слова «милосердний» та «добрий» є синонімами.

Ведучий 1.Отже, милосердя — це діяльне добро, тобто таке, яке виявляється у наших вчинках. Воно є втіленням високої любові до ближніх. Приміром, у християнському віровченні обов'язком кожної людини визначено такі милосердні вчинки: голодного нагодувати; спраглого напоїти; голого, роздягнутого одягнути; подорожнього прийняти й нагодувати; недужого та ув'язненого відвідати; померлого поховати. Вияв духовного милосердя — це добра порада, слова втіхи та розради. Милосердними є й ті, хто ділиться знаннями, досвідом, терпеливо зносить кривду, прощає і не тримає зла.

     Ведучий 2. Милосердя ґрунтується на таких якостях, як чуйність, уважність, доброзичливість і несумісне з пихою, байдужістю, брутальністю. Тільки той учинок є милосердним, який засвідчує повагу до людини.

Ведучий 1 Я пропоную вам роз ділитись на три групи. Я допоможу: доброволець, волонтер, альтруїст. А  тепер кожна група підбере синоніми до слова милосердя. Доки  ви будете працювати ми послухаємо гарну пісню.(Милосердя;  чуйність;  добродушність; доброчинність; людяність; доброзичливість; співчуття; співпереживання.)

Пісня «Журавка»

2. Робота в парах

ІІІ Ведучий 2. Тепер я поділю вас на п’ять груп. Кожна з груп отримає заповідь Володимира Мономаха. Поясніть, як ви їх розумієте і чи актуальні вони в наш час.

1). Не забувайте убогих, а як можете, по силі годуйте їх і подавайте сиротам.

 2).  Старих шануйте, як батька, а молодих, як братів.

 3). Хоч би куди прийшли. Хоч би де зупинилися, напійте і нагодуйте нужденного.

 4). Найбільше шануйте гостя, звідки б до вас не прийшов: простий, чи знатний, чи посол; якщо не можете пошанувати його дарунком, то пригостіть його їжею і питвом, бо він, мандруючи далі, прославить вас у всіх землях доброю чи злою людиною.

 5). Не проминіть ніколи людину, не привітавши її, і добре слово їй мовте.

 

Ведучий 1. А зараз наш шеф-кухар пропонує скуштувати його фірмового чаю з печивом. Тому пропонуємо послухати пісні і подумати про волонтерські плани на майбутнє.

Пісня   «Даруй добро»

IV. Кульмінація етичного діалогу

1. Пояснення про альтруїзм і егоїзм

Ведучий 1. Людей, повсякчас готових до милосердних учинків, турботливих, уважних, чуйних і безкорисливих називають альтруїстами. Слово «альтруїзм» походить від латинського «інша людина», «ближній». Альтруїзм — це безкорисливе піклування про благо інших, готовність заради цього зректися власних інтересів. Стислим утіленням альтруїзму є настанова «Жити для інших». Хоч сам термін відносно молодий (у філософії він був запроваджений у XIX ст.), його значення споріднене з настановами любові до ближнього н християнстві, обов'язком милосердя в ісламі, вченням про співчуття в буддизмі тощо.  

Ведучий 2. Приклади альтруїзму завжди вражають. Альтруїстів часто вважали святими.  Пригадуєте подробиці земного життя покровителя й оборонця дітей Святого Миколая? Його безкорисливі вчинки, безперечно, є виявом альтруїзму. Серед шанованих альтруїстів варто згадати й Святого Валентина, який, за Легендою, всупереч імператорському наказові вінчав закоханих, даруючи їм щастя бути разом.

      Ведучий 1. Протилежністю альтруїзму є егоїзм. Егоїстом називають людину, яка нехтує інтересами інших заради власних. Проявом егоїзму, приміром, є паління на дитячому майданчику або в кав'ярні, де поряд з курцем перебувають інші люди, які не палять.

Ведучий 2. Егоїстичною є поведінка тих, хто в людних місцях вживає брутальні слова, голосно слухає музику тощо. А чого варті прогулянки з улюбленим песиком у скверах великого міста! Та щоб егоїстичних учинків в нашому житті поменшало, варто передусім озиратися на себе.

Пісня на добро.

Танець

Вірш

ІV. Вихід на моральний вибір

Ведучий 1. Шановні друзі я пропоную вам гру «Мікрофон» (запитання для гостей).

- Чи доводилося вам виявляти милосердя?

 - Чи здатне милосердя зробити світ кращим?

 - До кого ми можемо проявляти милосердя?

 - Чому милосердя є загальнолюдською цінністю?

 Ведучий 2 Сьогодні в Україні проживає 2 мільйони одиноких людей, 15 тисяч у будинках престарілих, у злиднях живе 1 мільйон 150 тисяч, багато на вулиці безпритульних, немічних. Усі вони потребують нашої уваги, теплого слова, цінної допомоги, підтримки. Будьмо ж милосердними до тих, хто плаче і страждає, хто потребує нашої уваги.

V Ведучий 1. Уявіть, що ви знаходитесь у скарбниці. Але в скринях зберігається не золото і не коштовне каміння. Сюди кожен може покласти те, що йому особливе цінне в житті. Тут може бути все що завгодно: і новий плеєр, і дружба з однокласником, і мамина любов, і допомога тим, хто її потребує. Подумайте, які б ви хотіли зробити добрі справи, які у вас плани на майбутнє. Ті листочки, на яких записані важливіші питання покладіть до більшої скрині, а менш цінні – у скриню, меншу за розміром.

Ведучий 1 . Я запрошую голову волонтерської групи, для знайомства з наміченим завданнями, які запропонували наші активісти.

Ведучий 2. Ну, а зараз, кожен  хто хоче поділитися пропозиціями й запропонувати якісь заходи на майбутнє, може покласти свої побажання у скриньки.

Ведучий1. Молодці! Я бачу, ви всі гідні високого звання «Волонтер» і тому вам вручаються посвідчення волонтерів.

Пісня «Побажання»




Використана література:

 1. Людина починається з добра. Виховні години для учнів 5-9 класів / Упорядник Г.С.Грай. - Тернопіль: Астон, 2004. - 176с.

2. Класні години. 5 - 9 класи. - Х.: Видавнича група "Основа": "Тріада+", 2007. - 208с.


Семінар педагогів-організаторів на базі Жадівської ЗОШ І-ІІІ ступенів


Переглядів: 4168 | Додав: Kostin21 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar